Saturday, March 6, 2010

Bilakah Impiankan Jadi Kenyataan...

Kadang-kadang aku selalu mimpi dapat naik moto best-best....tapi duit tak de nak beli, hee2. Asal aku ngan Manyeh bercadang nak balik Kelantan je, aku teringat moto-moto yang aku minat ni. Mengidam la nak dapat moto-moto ni semua.

Tengok kat bawah, semua ni koleksi moto-moto aku tapi just dalam gambar je la. Aku ade pasang impian nak dapatkan Kawasaki Ninja tapi tengok pada harga bleh habis duit biasiswa aku, tak cukup lagi la. Haha, nak diikutkan kalau ada duit, aku dah buat koleksi kat rumah ni.














Fuh!!!Memang cantik la semuanya. Rasa macam nak beli semua skali kan. Mak aku selalu pesan, nak apa2 pun kumpul duit tak kisahlah nak moto ke, nak keta ke hatta nak kawin pun kumpul duit tu. Barulah kita akan sentiasa menghargai apa yang kita ada, betol tak?

Pengajarannya, duit tak penting pun dalam hidup kita tapi tanpa duit kita asyik meminta-minta, takde gunanya jugak kan. Mulai sekarang, berjimat lah dan menabung tetapi jangan kedekut pulak insya'Allah menjamin masa depan yang kita tak tahu kesudahannya. Moga-moga impian ini kan menjadi kenyataan, amin.

Sekian.

(Coretan santai dari penulis)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...