Sunday, March 7, 2010

Sahabatku Di Tv Mesir...


Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang kerana masih lagi memberi aku peluang untuk terus mengabdikan diri kepada-Mu. Sujud dan syukur ku hanya untuk Mu sebagai tanda terima kasih ku kepada Mu, Ya Robb. Aku teringat firman Mu dalam kitab yang paling agung dan paling mulia, Al-Quran:


"Binasalah manusia! Betapa tidak berterimakasihnya dia!" (Surah Abasa:17)


Bila terkenangkan zaman sekolah menengah, terasa indah bersama sahabat-sahabat sekalian. Peristiwa lampau dan kenangan kita bersama menjengah di kepala ku. Gurau senda dan tawa riang sahabat-sahabat terngiang-ngiang di cuping telinga ku.Haha.....aku bersastera.

Kalau tengok video klip kt youtube ni, timbul rasa bangga pun ada, rasa gembira pun ada dan macam-macam lagi la. Apa pun sahabat ku yang sorang ni dah masuk tv Mesir bagi mendendangkan alunan ayat-ayat suci al-Quran dari suara nya yang lunak dan lancar.

Aku jadikan klipvideo sahabat ku ini suatu iktibar untuk aku terus muraja'ah dan melazimi al-Quran. Kenangan kita semua bersama tetap dalam hatiku dan kekal selamanya dalam minda sihat ku.

Sekian.

2 comments:

  1. salam alaik..
    mmg payah nk istiqamah dlm situasi kta skg..bkn dlm bi'ah Quran..nk dpt sejuzu' sehari pn berat kot..
    hmm..mtaq mesti ade silibus murajaa'h sdri kn?bleh kongsi..ke awk ade cr sdri?

    ReplyDelete
  2. Susah jugak nak kongsi ni.....Elok tanya la Ustaz...haha i mean kita tanya yang pakar...Lain orang lain caranya tapi muraja'ah tetap muraja'ah.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...